پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۸
فاطمه شعبانی : «رامین راستاد» بازیگر سینما و تلویزیون که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۵ شروع کرد، حضور فعالی در مجموعه‌های تلویزیونی دارد و با سریال «زیر تیغ» و «جراحت» شهرت خوبی به دست آورد. این بازیگر که اغلب ایفاگر نقش‌های منفی، خاکستری و طنز است این شب‌ها  در نقش «شاپور» در سریال وارش حضور دارد. این بازیگر در باره حواشی به وجود آمده برای سریال وارش می ­گوید: «در این سریال به کسی توهینی نشد به نظرم فقط یک جو بود و تعداد اندکی سوار موج شدند و استفاده‌های تبلیغاتی کردند، چطور ما برای یک جمله یک سریال را زیر سوال می‌بریم و می­ گوییم این توهین است؟ در طول سریال این همه به وارش می‌پردازیم به یک  زن تنها که پای بچه‌ها و زندگی اش ایستاده است، چرا کسی این بخش سریال را نمی ­بیند؟ ما به هیچ کس توهین نکردیم و اصلا ما غلط می­ کنیم و هرکس دیگری هم غلط می­کند که بخواهد به قوم و قومیتی توهین کند تا قصه اش پیش برود.»
 
دوست دارم نقش آقای هاشمی رفسنجانی را بازی کنم |ما یا هرکس دیگری غلط می ­کند که به قومیتی توهین کند|پخش افسانه هزارپایان از صداوسیما فعل حرام است!

شما جزو بازیگرانی هستید که نقشهایتان اغلب منفی، خاکستری و یا کمی هم طنز است، جایی گفته بودید من با وجودی که منفی بازی می­کنم نزد مخاطبان بازیگری منفوری نیستم چکار می کنید که نقش‌های منفی­تان خیلی تلخ نباشد؟

در نقش‌های منفی هم خوب و بد وجود دارد، ازنظر اخلاقیات اندازه و پتانسیلی که یک نقش دارد وقتی من همه ابعاد یک کاراکتر را بتوانم بازی کنم تماشاگر همذات پنداری و من را به عنوان یک شخصیت واقعی باورمی کند، اما وقتی من نوعی بدمن هستم سرکار بد هستم، در خانه با زن و بچه ام بد هستم، با دوستانم بد هستم، معلوم است که دافعه ایجاد می شود، اما مثلا یک شر خر وقتی خانواده دوست و عاشق زن و بچه اش است، تماشاگر  او را بیشتر باور می‌کند شاید یک جا‌هایی هم بابت اشتباهاتش حق را به اوبدهد؛ به نظرم این بخش سبب می‌شود که یک نقش منفی بین مردم منفور نشود.

چرا به شما اینقدر نقش‌های منفی و خاکستری پیشنهاد می‌شود؟

‌ نمی‌دانم! باید از آن‌هایی که پیشنهاد می­ کنند پرسید! من خودم مشکلی ندارم، همین الان که کاراکتر شاپور را در  سریال وارش بازی می­ کنم، بلافاصله ۲ سریال آماده پخش دارم، یکی سریال افسانه «هزارپایان» است که یک کمدی تاریخی است و نقش اصلی را من بازی می ­کنم و سریال آقای امانی به نام دنیای «گم شده» که کار طنز است و من یکی از نقش‌های اصلی را ایفا می­ کنم. به نظرم این نقش‌ها تاثیر و ماندگاری شان بیشتراست.

منفی ­ترین نقشی که بازی کردید چه نقشی بوده است؟

به نظرم نقش کاظم در سریال مثل هیچکس منفی­ ترین نقشم بوده است.

حضور مکرر در نقش های  منفی شما را نگران نمی کند که مورد قضاوت های بعضا احساساتی مردم کوچه و بازار قرار بگیرید؟

نه، من ۲۲ سال است که بازی می­ کنم، موردی پیش نیامده و قضاوت نشده ام. البته عرض کردم مثلا بلافاصله بعد از سریال وارش در ۲ سریال طنز حضور دارم، که این‌ها یک بالانس ایجاد می ­کند.

 چه نقشی را دوست دارید بازی کنید که تا بحال بازی نکردید؟

۲ نقش را خیلی دوست دارم بازی کنم، یک نقش که عملا از دست رفت و بازی شد: خیلی دوست داشتم نقش آقای ابوالضل پور عرب را در فیلم نرگس خانم رخشان بنی اعتماد بازی می ­کردم ،نقش عادل را دوست داشتم، به نظرم یکی از جذاب‌ترین نقش‌هایی است که تا حالا دیده ام و خیلی دوست دارم در آینده بتوانم در یک کار تاریخی جوانی یا یک مقطع از زندگی اقای  هاشمی رفسنجانی را بازی کنم!

 چرا نقش آقای هاشمی رفسنجانی؟

آقای هاشمی شخصیت سیاسی مورد علاقه من است و خیلی دوستشان داشتم و به خاطر همین علاقه است و دوست دارم اگر کار تاریخی باشد بتوانم نقش ایشان را بازی کنم.

از نقش شاپور در سریال وارش بگویید؟

تا الان نوجوانی شاپور را دیدیم و متوجه شدیم که نوجوانی یاغی است و شاید به خاطر شرایط و موقعیت پدرش این هم مقداری قلدر ماب است و در واقع در سن نوجوانی و بلوغ و میانسالی اش همچنان در کاراکترش این شرارت‌ها و شیطنت‌های کوچک را می ­بینیم. به نظرم آقای امانی نقش نوجوانی شاپور را خیلی خوب بازمی­ کرد، امیدوارم در ادامه بتوانم توقعاتی که از نقش می‌رود را برآورده کرده باشم.

بعد از پخش قسمت‌های اول سریال وارش بازخورد‌ها و قضاوت‌هایی بدی درباره این سریال شد، چرا ما اینقدر زود قضاوت می­ کنیم؟

درسته که این فیلم است، اما ما حق نداریم به کسی توهین کنیم و حق مسلم مردم است اگر توهینی شود معترض شوند، اما در این سریال به کسی توهینی نشد، به نظرم فقط یک جو بود و تعداد اندکی سوار موج شدندو استفاده‌های تبلیغاتی کردند، چطور ما برای یک جمله یک سریال را زیر سوال می‌بریم و می­ گوییم این توهین است؟ در طول سریال این همه به وارش می‌پردازیم، به یک زن تنها که پای بچه‌ها و زندگی اش ایستاده و واقعا خودش از زندگی چیزی نفهمیده است، چرا کسی این بخش سریال را نمی ­بیند؟ و روی یک کلمه یا یک جمله مانور می­ دهند؟ یکی از اعتراضات این بود که چرا ما را بی­سواد فرض کرده اند؟ مگر در روستا‌های ایران غیر از این است؟ همین الان در دهه ۹۰ در خیلی از روستا‌ها سطح سواد بالا نیست چه برسد به دهه ۳۰؛ من که این حرف را می­ زنم عاشق مردم گیلان هستم و شهر رشت انتخاب من است و امیدوارم در آینده بتوانم در این شهر زندگی کنم. خیلی از این اعتراضات از مردم گیلان نبود و فقط موج سواری عده اندکی بود که قصد استفاده تبلیغاتی داشتند، به نظرم ما باید جنبه مان را بالا ببریم در همه اقشار و قومیت‌ها آدم خوب و بد وجود دارد وگرنه ما به هیچ کس توهین نکردیم و اصلا ما غلط می­ کنیم و هرکس دیگری هم غلط می­ کند که بخواهد به قوم و قومیتی توهین کند تا قصه اش پیش برود.

یک خاطره خوب از سریال وارش برایمان تعریف کنید؟

سریال پر از خاطره بود. همه دوستان و نزدیکان می ­دانند من از رودبار که رد می ­شوم حال و هوایم عوض می‌شود. قصه این سریال تماما در گیلان بود و این جاذبه خاصی داشت که ۳-۴ ماه در دل طبیعت باشی. من از فضایش خیلی لذت بردم، چون اغلب سریال‌ها فضای شهری و آپارتمانی دارند به نظرم این قصه فضای دوست داشتنی، متفاوت و صمیمی داشت.

افسانه هزاپایان به کجا رسید؟

 متاسفانه این سریال ۲ سال است که تقریبا روی هواست! از آنجا که تهیه کننده نالایق و ناکارآمد بخش زیادی به بازیگر‌ها و عوامل بدهکار است، مدیران سیما فیلم و شبکه نسیم باید قضیه را داوری کنند و حق مسلم بچه‌ها را پرداخت کنند؛ به نظرم پخش این کار حرام است! هرکسی بفهمد که تهیه کننده چقدر به آدم‌ها بدهکار است و ۲ سال همه را روی هوا نگه داشته تائید می‌کند پخش این سریال از تلویزیون فعل حرام است.

نقش شما در این سریال چی است؟

من نقش پسری را بازی می‌کنم که با خواهر، عمه و عمویش وارد یک شهر عجیب و غریب می‌شوند که ضریب هوشی مردم این شهر خیلی پایین است و این‌ها همه کاره این شهر  می­شوند. قصه جذاب و طنزی دارد که امیدوارم مورد پسند مردم قرار بگیرد.

به عنوان سوال آخر: من یک مصاحبه خیلی خوب از شما با آقای علی دایی دیدم دوست داشتید خبرنگار یا روزنامه نگار بشوید یا نه به خاطر علاقه شخصی­تان به آقای دایی با ایشان مصاحبه کردید؟

این مصاحبه برمی ­گردد به یک برحه زمانی که آقای دایی از یک اتفاقاتی یک مقدار ناراحت بودند، خبرنگار‌ها در حقیقت استرس داشتند که سراغش بروند و نمی‌توانستند راحت به ایشان نزدیک شون،د دوستمان آقای علیرضا دهقانی ، پیشنهاد داد که شاید مصاحبه یک بازیگر با آقای علی دایی جذاب باشد و  این اتفاق برای من افتاد و خیلی هم خوب بود.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار